Dietist over voeding & gezondheid

dietist

Volg jij ook het ene na het andere dieet om af te vallen? Soms met succes, maar bijna nooit blijvend? Met die crashdiëten doe je je lichaam geen plezier. Sterker nog, je stofwisseling raakt volkomen van slag, met het bekende jojo effect tot gevolg.

Afvallen lukt wel als je begrijpt wat je lichaam nodig heeft
Diëtist Marisse Hut van Adviesbureau Voeding & Gezondheid legt het uit: “Overgewicht ontstaat doordat je meer energie binnenkrijgt dan je verbruikt, dat is bekend.  De niet gebruikte koolhydraten en eiwitten worden omgezet in chemische verbindingen, die worden opgeslagen in de vetcellen. Om af te vallen moet je dus minder energie binnenkrijgen, zodat de opslag in de vetcellen wordt gebruikt voor de verbranding.

Niet of weinig eten is geen optie
De motor, jouw lichaam, moet wel blijven draaien. Daar is een volwaardige voeding voor nodig. Zelfs als je niet beweegt heb je 1300 tot 1500 calorieën per dag nodig. Eet je te weinig, dan vertraagt de verbranding. De motor gaat draaien op minder brandstof. Je moet steeds minder eten om nog iets af te vallen. Het gevolg is vitamine- en mineralen tekort, spierafbraak en teveel afvalstoffen. Een ongezonde situatie. Ga je daarna weer normaal eten, dan sla je die extra energie direct op in de vetcellen. Je bent weer terug bij af.”

Adviesbureau Voeding & Gezondheid

Groenendaal 1 (Gezondheidscentrum)
2922 CJ Krimpen aan den IJssel

De Markt 104-106 (Gezondheidscentrum Doker aan de Lek)
2931 EC Krimpen aan de Lek

Tel: 0180 81 00 93 | info@dietistkrimpen.nl

dietist

Weg met dat overgewicht onder begeleiding van de diëtist
De diëtist is een coach die je helpt, die je bewust maakt van je eetgedrag. Het doorbreken van minder goede eetgewoonten en zorgen voor blijvende gedragsverandering is de sleutel tot succes.

“Afvallen begint met weten wat je eet.  Aan de hand van jouw situatie en activiteiten stellen wij een dieet samen met de juiste vitaminen en mineralen. Maar vooral geven we inzicht in je eigen eetgewoonten. Soms is het simpel. Bijvoorbeeld de keuze voor gezonde voedingsmiddelen. Minder gemakkelijk is het om de oorzaak van onbewust eetgedrag, het snacken, te onderkennen. Heb je ook dat onder controle, dan kies je bewust voor wat je eet en wanneer je eet. Je valt af en behoudt een gezond streefgewicht.”

Tekst: Thea van der Raaf  | Foto’s: CameRamona fotografie

Afvallen hoeft niet snel te gaan. Ons motto: Geef niet op, de aanhouder wint. Over een jaar ben je blij dat je hebt doorgezet.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *